VRIJWILLIGER JONGERENCHAT: ALLES WAT JIJ WIL WETEN

DE TRAINING

Je krijgt een training in gespreksvoering, volgens de methodiek van De Kindertelefoon. De training bestaat uit drie bijeenkomsten op locatie. Samen met andere jongerenchatters leer je hoe je jongeren via de chat kunt helpen en ga je oefenen met het voeren van gesprekken.

Als vrijwilliger blijf je je doorlopend ontwikkelen, waardoor je luister- en gespreksvaardigheden steeds verder verbeteren. En als je het wil dan kun je doorgroeien in andere (vrijwilligers)functies, zoals zelfstandige jongerenchatter, reguliere vrijwilliger of forum vrijwilliger.

 
 

AAN DE SLAG

Na de training neem je plaats achter de chat. Dit doe je altijd onder begeleiding van een mentor. Je draait drie diensten per maand van twee uur. Je plant je diensten zelf in, wanneer het voor jou het beste uitkomt.

De Kindertelefoon is élke dag bereikbaar, 365 dagen per jaar. Daarom zoeken we vrijwilligers die er samen álles aan willen doen om er op al die momenten voor jongeren te zijn. Dit betekent dat je soms ook diensten in het weekend draait.

Naast het draaien van diensten besteed je ook tijd aan andere activiteiten zoals je eigen ontwikkeling en natuurlijk leuke uitjes met je medevrijwilligers.

IETS VOOR JOU?

Aan de slag als vrijwilliger bij De Kindertelefoon past bij jou als je:

  • ...je goed kunt verplaatsen in een ander, communicatief bent (of hierin wil leren) en om hulp durft te vragen.
  • ...snel kunt schakelen tussen totaal verschillende gesprekken: het ene moment chat je met een kind over een onveilige thuissituatie, het volgende moment chat er een kind dat zenuwachtig is voor z'n spreekbeurt.
  • ...écht contact zoekt met een jongere. En nieuwsgierig bent naar iemands vraag of verhaal.
  • ...in staat bent tot (zelf)reflectie en open staat om feedback te ontvangen en te geven.
  • ...openminded, betrouwbaar en betrokken bent.
 

AANMELDEN?

Wat leuk dat je vrijwilliger wil worden!